Geïnspireerd door ‘Epic Veggie Eating’ ontwierp Michiel Folkers, bekend van zijn urban contemporary werken, een exclusieve lijn van 30 custom made, gepersonaliseerde schorten waarin Folkers herkenbare en gedurfde stijl perfect matcht met het imago van Oumph!. Waar Oumph! gaat voor ‘Kill boring’ in de plantaardige voedingssector en saaie, smakeloze vleesalternatieven de vergetelheid in wil schoppen, was de match met Folkers snel gemaakt. Wat begon als illegale hobby groeide uit tot een groot succes. Met invloeden van klassieke én moderne kunstenaars, combineert de Amsterdamse Michiel Folkers het straatbeeld met portretten en ontwikkelde hij zijn eigen herkenbare en gedurfde stijl in urban contemporary collage. Folkers verzamelt bruikbaar materiaal van de straten, waar hij met gebruik van verschillende technieken een collage van vormt. Elk werk is hierdoor een directe weerspiegeling van de omgeving en de tijd waarin het is gemaakt. De werken worden afgemaakt met portretten van veelal klassieke schoonheden zoals Brigitte Bardot en Kate Moss. Met deze stijl groeide Michiel binnen korte tijd uit tot een populaire kunstenaar die in diverse New Yorkse en Amsterdamse galerieën exposeert.
Michiel Folkers x Oumph! Met als doel om ‘Epic Veggie Eating’ in Nederland op de kaart te zetten en het gedurfde en rebelse imago te benadrukken, ging het merk op zoek naar een samenwerking met een lokale kunstenaar met hetzelfde karakter. Zo kwam zij uit bij Michiel Folkers. Er werd een samenwerking opgezet waarbij Folkers voor de Oumph! lancering een exclusieve collectie schorten vormgaf die zijn urban compemporary collage stijl met felle kleuren en street artist technieken combineert met Oumph! slogans en slangs. De schorten zijn stuk voor stuk custom made en gepersonaliseerd voor de ontvangers. De eerste zullen tijdens de foodtruck tour voor Oumph!’s lancering uitgedeeld worden aan bekende Nederlanders en influencers waaronder Humberto Tan, Ali B (a.k.a. Ali V) en The Bloody Butcher en zullen daarnaast in handen komen van enkele gelukkige Nederlanders. “Dat we ons huis spic en span houden maar de wereld verwaarlozen heb ik nooit begrepen. Ditzelfde geldt voor het zien van dieren als industrieel product. Waar bewustzijn wordt gezien als eerste stap voor verandering, combineer ik dit liever direct met actie. En als dat ook nog eens gemakkelijk en lekker kan zoals bij de producten van Oumph! hoef ik niet lang na te denken om deze nieuwkomer creatief bij te staan in deze toffe campagne,” aldus Michiel Folkers. MCPR Gaasterlandstraat 3-5 1079 RH Amsterdam www.mcpr.nl
0 Comments
Leave a Reply. |
Archives
Januari 2022
Categories
Alles
|
KunstKrant.nl Officiële Website Copyright
© KunstKrant.nl 1993 - 2024 All rights reserved. KunstKrant.nl Website is NOT responsible for any external link on the website Powered by: Uitgeverij Nobelman |
Contact
KunstKrant.nl | Kunstkrant.be Emdenweg 3 9723 TA Groningen Mobiel: +031 (0)6 50831893 E-mailadres: [email protected] |