KUNSTKRANT.NL
  • Nieuws
    • Nieuws 2021 >
      • Reportages & Recensies
  • Musea
  • Kunst video
  • Boeken
  • Duitsland
  • Kunstkrant.be
  • Contact
    • Over ons >
      • Missie
    • Adverteren
    • Wie zijn wij?
    • Schrijf voor ons
Foto

Exhibition Marleen Sleeuwits & Art Fairs September 2019

2/9/2019

0 Comments

 

LAYING BARE
Solo exhibition Marleen Sleeuwits

Picture
Interior no. 52, 2019.


Galerie Bart opent het nieuwe galerieseizoen met een solo-expositie van Marleen Sleeuwits (Enschede, 1980). In 'Laying Bare' tast ze de grenzen af tussen twee- en driedimensionaliteit. Waar een ruimtelijk object een zekere platheid krijgt, neemt het platte vlak van de foto steeds meer vorm aan. "Mijn foto’s zijn geen venster naar een wereld, waar je als toeschouwer in stapt. Het is eerder andersom: die andere wereld komt naar jou toe en neemt ongevraagd de plek over."
"Het draait voor mij allemaal om de vertaling van ruimte naar fotografie. Ik leg ruimtes bloot, fileer ze zelfs. Door er steeds één element uit te pakken dat ik onderzoek, doorgrond ik ze stukje bij beetje." Dat onderzoekende aspect maakt zich ook meester van de kijker. Door het werk af te speuren, op zoek naar aanwijzingen, denk je er grip op te krijgen. Om vervolgens weer volledig te verdwalen in duizelingwekkende, zich repeterende omkeringen.

LAYING BARE
Marleen Sleeuwits
solo-expositie 
07 09 '19 / 19 10 '19 

Picture
Interior no. 51, 2017.


To open the new gallery season, Galerie Bart presents a solo exhibition by Marleen Sleeuwits (b. 1980, Enschede NL). In 'Laying Bare' she explores the boundaries between two- and three-dimensionality. Whereas a spatial object gains a certain flatness, the flat surface of the photograph assumes greater form. "My photos aren’t a window onto a world that you step into as a viewer. It’s sooner the other way around: the other world comes to you and takes over without being asked."
"For me, it’s all about translating space into photography. I open up spaces, lay them bare, filet them even. By continually picking out one element, which I then investigate, I plumb their depths bit by bit." That investigative aspect also takes hold of the viewer. By scanning the artist’s work, looking for clues, you think you understand it – only to once again become completely lost in dizzying, repetitive inversions.

LAYING BARE
Marleen Sleeuwits

solo exhibition
07 09 '19 / 19 10 '19 

BIG ART
Jerry Kowalsky, Jochem Rotteveel & Marleen Sleeuwits

Picture
Tegen de industriële achtergrond van de grote fabriekshallen op het Hembrugterrein, presenteert Galerie Bart op Big Art diverse werken van groot formaat:

De belangrijkste inspiratiebron voor de installatie ‘Silent Bells’ van Jerry Kowalsky (Reuver, 1972), is de oude kerkklok die centraal staat in een scène uit de klassieke western ‘Once Upon a Time in the West’. De scène weerspiegelt een staat van verlamming, waarin de toeschouwer een dreigende ramp voelt, maar niet in staat is in te grijpen. Jerry onderzoekt de spanning tussen stilte en dialoog, reageren en afwachten in tijden van onrust.
Jochem Rotteveel (Den Haag, 1976) is gefascineerd door de artistieke mogelijkheden van tape en benadert het materiaal als een schildermedium. In situ maakt hij een grote muurschildering, die de plaats en tijd markeren en zo het vluchtige karakter van het moment pogen vast te houden.
In het werk van Marleen Sleeuwits onstaat vervreemding, juist door het herkenbare te benadrukken; als het patroon van de vloer zich herhaalt op de muur doet dat iets geks met je perceptie.

BIG ART NO 4 HEMBRUG
Jerry Kowalsky, Jochem Rotteveel en Marleen Sleeuwits
12 09 '19 / 15 09 '19
Hembrugterrein / De ProjectFabriek
Middenweg 63 1505 RK Zaanstad 
C05 Jerry Kowalsky / C22 Jochem Rotteveel / B05 Marleen Sleeuwits

Picture
Jerry Kowalsky, Silent Bells (detail)


Against the industrial background of the large factory halls on the Hembrugterrein, Galerie Bart presents various large sized works at Big Art: 

The most important source of inspiration for installation 'Silent Bells' by Jerry Kowalsky (b. 1972, Reuver), is the old church bell featuring in a scène from the classical western 'Once Upon a Time in the West'. The scene reflects a state of?paralysis in which the onlooker feels a threatening desaster coming, but is petrified and does not intervene. Jerry investigates the tension between silence and dialogue, reacting and awaiting in times of turmoil.
Jochem Rotteveel (The Hague, 1976) is fascinated by the artistic possibilities of tape and approaches the material as a medium for painting. In situ he creates a large mural, which marks the place and time and in this way tries to retain the fleeting character of the moment.
In the work of Marleen Sleeuwits alienation arises, precisely by emphasizing the recognizable; if the pattern of the floor repeats itself on the wall it does something crazy to your perception.

BIG ART NO 4 HEMBRUG
Jerry Kowalsky, Jochem Rotteveel and Marleen Sleeuwits
12 09 '19 / 15 09 '19
Hembrugterrein / De ProjectFabriek
Middenweg 63 1505 RK Zaanstad 
B05 Marleen Sleeuwits / C05 Jerry Kowalsky / C22 Jochem Rotteveel

UNSEEN AMSTERDAM
Jannemarein Renout, Henk Wildschut & Marleen Sleeuwits

Picture
Jannemarein Renout, Untitled, 2019.  

Tijdens deze editie van Unseen Photo Fair presenteert Galerie Bart werk van Jannemarein Renout en Henk Wildschut, naast een werk van Marleen Sleeuwits. Wij verwelkomen je graag in onze stand!

Jannemarein Renout (1969, NL) onderzoekt de mogelijkheden van haar zelf ontwikkelde techniek, waarbij ze fotografische afbeeldingen genereert met aangepaste flatbedscanners die reageren op daglicht: de renografie. Op Unseen worden drie zeer verschillende series scans gepresenteerd: een atmosferische schemerlichtreeks, een regenachtige serie waarin de regendruppels zelf een rol spelen, en de resultaten van de artistieke samenwerking met een 'kapotte' scanner.

De wereldwijde energietransitie, oftewel 'POWER', vormt de nieuwe focus van Henk Wildschut (Harderwijk, 1967). Hij is zijn onderzoek begonnen met een serie foto's als eerbetoon aan de rookuitstoot van de schoorstenen van kolencentrales. Door de esthetische kant van de rookwolken te belichten, ontlokt hij een genuanceerdere kijk op onze traditie van energieopwekking. Als documentairefotograaf vindt Henk dat de rookwolken deel uitmaken van de geschiedenis, die moet worden vastgelegd voordat ze verdwijnen in de loop van de transitie.

UNSEEN PHOTO FAIR
Jannemarein Renout, Henk Wildschut en Marleen Sleeuwits
20 09 '19 / 22 09 '19
Westergas Klönneplein, 1014 DD Amsterdam 
Picture
Henk Wildschut, Hemweg centrale 8 Amsterdam, 750 MW, 3 januari 2019


At this year's edition of Unseen Photo Fair, Galerie Bart will present work by Jannemarein Renout and Henk Wildschut, next to a work by Marleen Sleeuwits. We will be glad to meet you in our stand!

Jannemarein Renout (1969, NL) investigates and expands her own discovered technique of generating photographic images with altered flatbed scanners that react to daylight: the renography. At Unseen three very different series of scans are presented, an atmospheric twilight series, a rainy day series incorporating the raindrops, and the results of the artistic collaboration with a 'broken' scanner.

The worldwide energy transistion, or 'POWER', is the new focus of Henk Wildschut (b. 1967, Harderwijk). He has started his research with a photographic tribute series featuring the smoke coming from chimneys of coal fueled power stations. By beautifying these clouds he provokes more rational ideas on our energy tradition. As a documentary photographer Henk feels that these clouds of smoke are part of our history, which he needs to record before they disappear in the course of transition.

UNSEEN PHOTO FAIR
Jannemarein Renout, Henk Wildschut
and Marleen Sleeuwits
20 09 '19 / 22 09 '19
Westergas Klönneplein, 1014 DD Amsterdam

SUNDAY ART FAIR
Femke Dekkers

Picture
Turning the corner 1, 2018.
Galerie Bart verkent nieuw terrein en neemt voor het eerst deel aan de Londense Sunday Art Fair, samen met Femke Dekkers. In haar werk zoekt ze naar de vrije ruimte waar sculptuur en schilderkunst in elkaar overgaan. Ze creëert ruimtelijke installaties of sets, tegen muren en vloeren, en grijpt met haar camera in op het perspectief. Een selectie van haar foto's van de afgelopen jaren zal worden getoond.
​

Femke gebruikt alle voor haar beschikbare ruimte om haar podium te creëren en laat vervolgens de cameralens de grenzen van het beeld bepalen. Voor de levensgrote installatie die ze voor de beurs maakt, wordt deze beslissing overgelaten aan de bezoeker.

SUNDAY ART FAIR
Femke Dekkers
03 10 '19 / 06 10 '19
Ambika P3
35 Marylebone Road, Londen NW1 5LS


UPCOMING

New Talent
group exhibition
26 10 '19 / 07 12 '19

Ton Slits & Karin van Dam
duo exhibition
14 12 '19 / 08 02 '20  

0 Comments



Leave a Reply.

    Subscribe

    * indicates required

    Archives

    Januari 2022
    December 2021
    November 2021
    Oktober 2021
    September 2021
    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Augustus 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Mei 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    December 2017
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Juli 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    December 2016
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juli 2016
    Juni 2016
    Mei 2016
    April 2016
    Maart 2016
    Februari 2016
    Januari 2016
    December 2015
    November 2015
    Oktober 2015
    September 2015
    Augustus 2015
    Juli 2015
    Juni 2015
    Mei 2015
    April 2015
    Maart 2015
    Februari 2015
    Januari 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014
    September 2014
    Augustus 2014
    Maart 2014

    Categories

    Alles
    #Aimée Zito Lema
    #architecturale Installaties
    #architectuur
    #Argentijnse Kinstenaar
    Beeldhouwers
    Bkkc
    Carina De Rooij
    #CBK
    #decorative Abstraction
    #design Museumgent
    #digitale Afbeeldingen
    #DJmobile
    #Dorderechtmuseum
    #DRENTHEMUSEUM
    DRENTSE LANDSCHAP
    #drukwerk
    #economish
    Expositie
    #fotografie
    #fotomanifestatie
    #foto's
    Fred Velders
    #gigantische Sculpturen
    #Giogio Andreotta Calo
    #Glas-in-loodraam
    #globalisatie
    #Godefridus
    #installatie
    #Intalatie
    #interactie
    Internationale Verzamelingen
    #interpretive Mechanisms
    #intersecting Colour
    #INTO NATURE
    #in Vivo
    #kunst
    #Kunstenaar
    #kunstenaars
    Kunstliefhebber
    #LANDSCAPE
    #landschap
    #León Ferrari
    Mudia
    #museumBelvédère
    Museum De Fundatie
    #natuurbelving
    #NATUURE
    #noorderlichzomer
    #PHOTOGRAPHY
    #Recente Ondekking
    # RUTGER BRANDT GALLERY
    Ruud De Caluwé
    Schilderijen
    #social
    Spelletjes
    #steden Bouwen
    Steppie Lloyd Trumpstein
    #tentoonstelling
    Tentoostelling
    Theo Van De Goor
    Tilburg
    Totaalkunstwerk
    #traditionele Afbeeldingen
    #VerenigingRembrandt
    Verlevendigen
    Video
    #WANDELROUTE
    #ZOMER TWEEDE IDITIE

    RSS-feed

KunstKrant.nl  Officiële Website Copyright
© KunstKrant.nl 2020
All rights reserved. 
KunstKrant.nl Website is NOT responsible for any external link on the website
Powered by: Uitgeverij Nobelman


                
                  Links
www.brand-communications.nl
www.stadmagazine.nl
www.granturismomagazine.nl
www.kunstkrant.nl
www.nobelman.nl
www.aviazine.nl

​

Contact
KunstKrant.nl | Kunstkrant.be
Emdenweg 3 
9723 TA Groningen

Mobiel: +031 (0)6 50831893

E-mailadres: info@kunstkrant.nl
  • Nieuws
    • Nieuws 2021 >
      • Reportages & Recensies
  • Musea
  • Kunst video
  • Boeken
  • Duitsland
  • Kunstkrant.be
  • Contact
    • Over ons >
      • Missie
    • Adverteren
    • Wie zijn wij?
    • Schrijf voor ons