Het publiek werd deze avond samen met de jury door het museum geleid, waar we stil hielden tussen schilderijen, om te luisteren naar een typemachine die de beat van een nummer ondersteunde , naar vrouwen met veren of naar rappers gekleed in zwart om het gewicht van hun nummer en kunstwerk aan te geven. Bij de spiegelkamer werd ons door Bird in a Glasshouse, een meisje op bloten voeten met een viool, aangeraden in het midden van de ruimte te gaan staan. “Ik heb me laten vertellen dat het geluid daar het mooist is.” De vrouw naast mij was het om het even. “Ik vond haar het beste, of die band uit Tilburg. To Twelve?”. Dat het inderdaad gaat om wie er nou het beste is, zou je bijna vergeten. De sfeer is gemoedelijk en doordat het niet te druk is wordt het bijna een intieme aangelegenheid tussen het publiek, de kunst en de muziek. “Bij Eurosonic zijn veel dingen gratis maar sta je niet droog, wat op deze regenachtige avond wel fijn zou zijn,” vertelt een van de bezoekers van Finale Art Rocks. “Mijn vrouw en ik hebben nog geprobeerd een kaartje te krijgen voor Eurosonic, maar alles was zo snel uitverkocht. Deze avond in het museum kost slechts vijf euro, dat is dus een prima oplossing.” Na een hapje en een drankje krijgen we een live-optreden van Zwart Licht frontman Akwasi, een van de ambassadeurs van het evenement. Hierna laat de jury weten dat, de artiest die er met 1000 euro vandaar gaat Bird in a Glasshouse met haar nummer Multiplied is, geschreven voor de Spiegelkamer van Yayoi Kusama. Vreugdesprongetjes makend en gillend komt ze door het publiek naar voren gerend. Er wordt gezoend en geklapt: het is haar gegund.
0 Comments
Leave a Reply. |
Archives
Januari 2022
Categories
Alles
|
KunstKrant.nl Officiële Website Copyright
© KunstKrant.nl 1993 - 2024 All rights reserved. KunstKrant.nl Website is NOT responsible for any external link on the website Powered by: Uitgeverij Nobelman |
Contact
KunstKrant.nl | Kunstkrant.be Emdenweg 3 9723 TA Groningen Mobiel: +031 (0)6 50831893 E-mailadres: [email protected] |